۱۳۹۱ فروردین ۲۲, سه‌شنبه

اندر مزایای افغان بودن (1)

اگر کشوری یک سریال طنز بسازد. در آن وجه خوب و مثبت افغان ها را نمایش بدهد، اعضای حاضر و غیر حاضر شورای ملی فوراً تشکیل جلسه میدهند. سریال را تقبیح میکنند و به سفارت آن کشور اعتراض نامه ها میفرستند. خواستار منع نشر سریال در آن کشور میگردند.
نظر دولت: این از اهم امور میباشد. چرا ما افغان ها را توهین میکنند.
اگر همان کشور مهاجران افغان را در هوای برفی و سرد زمستان از آن کشور اخراج نماید. آنها را در مرز افغانستان به امان خدا رها کند. کسی لب به سخن نمی آورد.
نظر دولت: مگر ما گفته بودیم، که مهاجرت نمایند!
اگر همان کشور چند قاچاقچی ما را محکوم نماید، یک عده به کوچه و خیابان میریزند. نظاهرات میکنند، که چرا این بیگناه های معصوم محاکمه شدند. در اخیر خواستار قطع روابط از همه انواع با آن کشور میشوند.
نظر دولت: شریان اقتصاد ما را بیگانه ها قطع میکنند. نباید خاموش نشست.
در نهایت هموطنان ما را مقامی از آن کشور در سیزده نوروز از ورود به پارکی منع می نماید. هیچ یک از مقامات سخنی به لب نمی آورند.
نظر دولت: مگر چیزی به نام  رفتن به پارک هم وجود دارد؟ آنهم در یک کشور بیگانه!

۳ نظر:

  1. آقا بازبین عزیز!
    نکته سنجی شما قابل قدر است!

    پاسخحذف
  2. با درود و شاد باش نوروزی

    زیبا نوشتی.ننگ و نفرین بر آن مقامی باد که جلو رفتن یاران خراسانی ما را به پارک گرفت.و برای ما شرمندگی بوجود آورد. این نادانان پیش از هرچیز به همبستگی دو کشور همسایه که گذشته تاریخی و فرهنگی مشترک دارند ضربه میزنند.اینها همان کاری را می کنند که مقامات قوم گرای افغانستان در ستیز با واژه های فارسی انجام می دهند.البته بسیاری از فرهیختگان ایرانی این کار زشت را به شدت محکوم کردند.ولی تا مدت ها خوراک تبلیغاتی بود برای رسانه های بیگانه که از همبستگی ما می ترسند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود بر شما،
      سپاس از بنده نوازی شما. افسوس که قدرت های دولتی سیاسی هردو کشور در میان پارسی زبان ها مرز های آهنین ایجاد می نمایند. اما ما نمی خواهیم که چنین مرزی به وجود آید. دوست های ایرانی در آن وقت از طریق رسانه ها و شبکه های اجتماعی حمایت و همدردی کامل خود را از افغان اظهار داشته اند. ما هیچ وقت این حمایت را فراموش نخواهیم کرد.
      به امید همبستگی همه پارسی زبان ها

      حذف